Felelősség és tudatosság

2022. február 10.

"A felelősség ebben a körben mindenképpen kulcsszó. V.I.P. ügyfeleink életüket mindenképpen nagyfokú tudatossággal élik, ezért az egészségügyi ellátást is ennek megfelelően veszik igénybe."
– Dr. habil. Lelbach Ádám, a Dr. Rose Magánkórház vezető belgyógyásza, V.I.P. Részlegének vezetője ismerteti a kórház V.I.P. kártyás szolgáltatását.

Dr. Lelbach Ádám

Főorvos úr, mitől különleges a Dr. Rose Magánkórház V.I.P. kártyás ellátása?

A kezdetektől egyik legnépszerűbb szolgáltatásunk lényege, hogy segítséget szeretnénk nyújtani olyan embereknek, akiknek társadalmi pozíciójuk, beosztásuk vagy a munkájukból eredő felelősségük miatt összetett az időbeosztásuk és a lehetőségekhez képest legnagyobb rugalmasságot igénylő ellátási formára van szükségük. Tapasztalataink azt mutatják, hogy azok is szívesen választják ezt a szolgáltatási formát, akik kevés időt töltenek Magyarországon, és nem tudnak mindig rendelkezésre állni a vizsgálatok szempontjából. Vannak közöttük sokat utazó magyarok, Magyarországon élő külföldiek, de diplomáciai testületek munkatársai is. Időbeosztásuk mellett sokszor az is jellemző rájuk, hogy nem egyenletesen töltik az időt Magyarországon, így ennek megfelelően kell ütemezni egészségügyi ellátásukat.

Általában felelős vezetők ezek az ügyfelek?

A felelősség ebben a körben mindenképpen kulcsszó. V.I.P. ügyfeleink életüket mindenképpen nagyfokú tudatossággal élik, ezért az egészségügyi ellátást is ennek megfelelően veszik igénybe. Nekünk ezért az a feladatunk, hogy a lehető legrugalmasabb ellátási környezetet valósítsunk meg. Odafigyelésben, figyelemben nincs eltérés, hiszen nálunk minden ügyfél a maximumot kapja – és ez teljesen természetes elvárás részükről.

A tudatosság része az egészségtudatosság is?

Nyugat-Európában az egészségtudatosság egyre inkább elterjedt, az lenne a legjobb, ha Magyarországon is így lenne. Pácienseinkről általában elmondható, hogy aki hozzánk fordul, arra jellemző az egészségtudatosság. Általában figyelnek egészségi állapotukra, mert kiemelt értékként tekintenek rá, részt vesznek a különféle szűrési programokban. Mi is azt hangsúlyozzuk, hogy az egészség érték. Érték részben életminőség tekintetében, részben személyes vagyontárgy is, hiszen a jó egészség elvesztése munkakiesést, fokozott anyagi ráfordítást is igényelhet.

Hogyan változott az egészségtudatosság az elmúlt években?

Kezd kialakulni egy olyan középosztály, amely a korábbi időszakhoz képest egészségtudatos, képzettsége és jövedelme is közelíti a Nyugat-Európában élőkét. Egyre többen élnek a nyugat európaihoz hasonló módon, viszont a szolgáltatásokban nyújtott minőség sajnos az igények mögött áll – a magán egészségügyi környezetben ez az igény jól érezhető. A középosztály olyan szolgáltatásokat vár el az egészségügytől, amelyeket a mindennapokban, más szolgáltatásokban megkap, ide tartozik a pontosság, a kényelmi- szolgáltatás, az odafigyelés. Az idő és szabadidő értéke egyre nő, így a páciensek számára felértékelődik az egészségügyben eltöltött idő hatékony felhasználása. Mi ennek alapján alakítjuk ki szolgáltatásainkat, szűrőcsomagjainkat – és ezt értékelik pácienseink is.

Milyen arányban fordulnak elő pácienseik között külföldiek?

A külföldiek száma nőtt, de arányuk csökkent pácienseink között. A magyarországi cégeknél dolgozó külföldiek, a diplomáciai testületek tagjai több évet töltenek Magyarországon, ezt követően másik országban folytatják munkájukat, ezért nagyon fontos, hogy az ő esetükben megvalósuljon a folyamatos pácienskövetés. Amikor megérkeznek Magyarországra és megkeresnek bennünket, bejelentkeznek és alapos állapotfelmérés, korábbi dokumentációjuk áttekintése, szükség esetén külföldi kezelőorvossal kapcsolatfelvétel történik, és ugyanígy távozásukkor a teljes dokumentációjukat biztosítjuk és általában átadjuk a következő fogadóhelyen dolgozó orvos kollégának a pácienst. Ez is Intézetünk a Dr. Rose Magánkórház szolgáltatásának része.

Tapasztalataik szerint felveszik a verseny a külföldi klinikákkal?

Külföldről érkező pácienseink is meglehetősen elégedettek a nyújtott szolgáltatással. Nemzetközi színvonalú egészségügyi intézménynek tartanak bennünket. Ezt abból is érezzük, hogy sok visszatérő külföldi páciensünk van, akik hosszú évek óta hozzánk járnak. Sőt, ha esetleg nem is Magyarországon élnek már, visszajönnek hozzánk, sokszor szűrő- és kontroll vizsgálataikat itt végeztetik. Amit különösen értékelnek, az a diszkréció és az az egyedülálló tapasztalat, amit a nagy odafigyelést igénylő páciensek ellátásában az elmúlt 15 évben szereztünk. Intézetünk minden minőségben felkészült arra, hogy ha például egy Oscar-díjas színész felkeres bennünket, akkor őt a megfelelő módon, a megfelelő diszkréció mellett, rutin-szerűen ellássuk. Intézetünk fel van készülve arra is, hogyha olyan páciensek érkeznek hozzánk egzotikus országokból, ahol a kulturális-, vallási-, étkezési és kommunikációs szokások eltérőek az itthonitól. Ezek persze nagy kihívások, de mi megszoktuk és szeretjük az ilyen kihívásokat és kialakítottuk a megfelelő módszertant hozzá. Ez a gondolkodási és szolgáltatási igényesség egyébként magyar ügyfeleinknek is feltűnik sokan visszajelzik, hogy - érdekes módon - másmilyen figyelem irányul a magyar páciensekre is, ha az intézmény nemzetközi környezetben végzi tevékenységét. Ez azonban teljesen természetes, mert az elmúlt 15 évben több mint 90 országból jártak nálunk szűrővizsgálatokon vagy gyógyulni vágyók, és nem csak az orvos szakmai tudás az Intézet folyamatainak része, hanem a különböző kultúrák ismerete, a multikulturális környezetben való megfelelés.

Nemzetközi színvonal a Duna partján, Budapesten?

Ahogyan említettem, egységes színvonalat nyújtunk minden páciensünknek. Azonban olyan mércét állítottunk fel, hogy a Dr. Rose Magánkórház méltó legyen a jó országimázs öregbítésére. Az orvosnak, a recepciósnak, az asszisztensnek, a nővérnek – mindenkinek olyan színvonalat kell képviselnie, ami a nemzetközi térben is megállja a helyét. Küldetésünk része az is, hogy ha egy külföldi velünk, mint magyar egészségügyi intézménnyel találkozik, legyen elégedett: képviseljük a legmagasabb technikai, kulturális és szolgáltatási színvonalat. A Dr. Rose Magánkórház egyfajta kultúr-diplomáciai feladatot is betölt.

A Dr. Rose Magánkórház az egészségügyi ellátók között egyedülálló VIP kártyás szolgáltatását azok számára alakítottuk ki, akik egyedi, exkluzív ügyfélkiszolgálás mellett  kívánják igénybe venni a teljes körű szűrővizsgálatot és a korlátlan orvosi, illetve diagnosztikai ellátást. A hirtelen fellépő egészségügyi problémák esetén soron kívüli ellátást biztosítunk Magánkórházunkban vagy akár az otthonában is. VIP kártyás ügyfeleink részére nyitva tartási időn túl is rendelkezésre állunk. Ügyfeleink családtagjai számára is biztonságot nyújtunk, amennyiben egészségügyi ellátást igényelnek.

Kapcsolódó hírek

TOP30 – Mi a betegbiztonság növelése mellett döntöttünk

TOP30 Legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben című kiadvány 2025-ben is közzétette azoknak a listáját, akik jelenleg a legnagyobb hatással bírnak a szektorra. A kiadvány szerkesztői és a szakmai zsűri egy 100 fős listát állított össze, amelyben piaci-, igazgatási pozíciójuk, hatásuk, specialitásuk, médiaszerepléseik alapján kaphattak helyet a legbefolyásosabb szakemberek. Dr. Papik Kornél, a Dr. Rose Magánkórház ügyvezető igazgatója az idei évben is a TOP30-as lista tagja lett, neve szerepel a szektor 10 legbefolyásosabb vezetője között. A TOP30 Járó- és fekvőbetegellátást nyújtó intézmények idei listáján a Dr. Rose hetedik helyen végzett.

Portfolio.hu: 4000 műtétre készülnek

Az elmúlt 1-2 évben nem éppen a számtalan pozitív sztoriról volt hangos a hazai magánegészségügyi szektor: a terjeszkedések sok esetben megálltak, a felvásárlások eltűntek, a kapacitásbővítések és építkezések ritkábbá váltak, a profitmarzs jelentősen összezsugorodott. Egy ilyen környezetben hat különlegesnek a Dr. Rose bejelentése, miszerint a meglévő fekvőbetegosztályt 1500 négyzetméterrel növelték, 2 műtővel és 22 betegszobával. A beruházás csütörtöki nyilvános bejárásán azt is megtudtuk, hogy az új részlegen már szeptember óta fogadják a betegeket és a cégcsoport idén már 8 milliárd forintos árbevételt érhet el, stabil nyereségesség mellett. - olvasható a Portfolio.hu cikkében.

Életműdíjat vett át Prof. Dr. Hangody László

Az International Cartilage Repair Society-t (ICRS) 1997-ben alapították Svájcban, a szervezet a porcszövet-kutatás és az ízületmegőrzés területén folytatott nemzetközi együttműködés legfőbb fóruma. Az ICRS kétévente különleges díjakat és elismeréseket adományoz azoknak a személyeknek vagy csoportoknak, akik jelentős mértékben hozzájárultak a porc regenerációs kutatásához. Ezek közül is kiemelt jelentőségű az „ICRS Lifetime Achievement Award”, amit ebben a ciklusban orvosigazgatónknak ítéltek, s 2025. október 11-én a XVIII. ICRS World Congress rendezvényen ezt az életműdíjat vehette át Prof. Dr. Hangody László.