Kortárs művészek a Dr. Rose-ban

2024. February 9.

A Dr. Rose Magánkórház falait közel 10 éve díszítik művészek alkotásai. Az ArtSommelier segítségével kórházunk falain kortárs képzőművészek munkáit helyezzük el, egyfajta tárlatként. A kórházba érkezők megismerhetik az alkotók munkáit, hiszen bemutatkozási teret biztosítunk a művészeknek, másrészről az alkotások megszínesítik életünket: akarva-akaratlanul sajátos hatással vannak ránk, üzenetük megszólít bennünket, a színek és a formák érzelmeket váltanak ki belőlünk. Hiszünk abban, hogy gyógyítás művészet, a művészet pedig segíti a gyógyulást.

drrose-magankorhaz-illusztracio.jpg

Kiállító művészek

Ábrahám Anna

Ábrahám Anna  akvarellek mellett akril-, és nagyméretű olajfestményeket készít. Alkotói munkásságát kezdetektől fogva inspirálja a japán kultúra. Három éve szumi-e, azaz japán tusfestészetet is tanul a Buddhista Főiskola Zen Műhelyében. Éteri tájakba helyezett japán esztétika ihlette madaras képeiről ismert, a zen filozófia mellett pedig az esztétikai ismereteket is beépíti művészetébe. Munkáira jellemző a sejtelmes báj és finomság, képei fő témája a folyton változó természet. Nem titkolt szándéka, hogy inspirálja a szemlélőt a derűs élet elérésére és megtartására. Kedvelt motívumai a madarak, melyek több kultúrában is szimbolizálják a halhatatlan lelket, a szellem szabad szárnyalását, az égi szférákba való emelkedést.

Olya Tereschuk

Művészetével Olya Tereschuk feltárja a természet azon részleteit, amik nyugalmat és egyensúlyt sugároznak. Köd, tavak, eső, víz és ezek különböző formái és részletei képezik művészi kifejezésmódja alapját. A hímzés nagy súllyal vesz részt ebben a kifejezésmódban. Ahogyan a természetben is, a ritmikusság, a körfolyamatok és az általánosság kiegyensúlyozza műveiben a kiszámíthatatlanságot, a lehetőségeket és az ismeretlent. A hímzés határozott vonalvezetése ellensúlyozza a festék laza és átmenetekkel elmosott könnyedségét. A víz, a fák és annak gyökerei meghatározó elemei Olya művészetének, amiknek szabályozatlansága határozza meg a képek általános felépítését a készítés során. A kompozíciók a szemnek könnyen felismerhető tájképeken alapulnak, amikkel a művész egy elképzelt, nyugalmas világ felé tereli a szemlélőt.

Gesztelyi Nagy Zsuzsa

Gesztelyi Nagy Zsuzsa festészetére dinamikus színhasználat jellemző. Szinte minden képén jelen van a fluoreszkáló pink, zöld, narancs, melyek az éteri tisztaságot szimbolizálják és elemelkedve a megszokott valóságképünktől a tárgyakat egy magasabb, fényesebb, csengőbb, tisztább szférába emelik. A szeretet, szépség, gyönyör foglalkoztatja, az általa gyakran használt pink szín az indiai szakrális rendszerben a legmagasabb szeretet színe. Festészete sosem épít a személytelenségre és az egyediségre is igényt tart. Tárgyválasztása gyakran szimbolikus, anyag és eszközhasználata sokrétű, kísérletező, de jellemzően a hagyományos festői eszközökhöz köthető. Témaválasztása kötődik az aktuális élethelyzetéhez és a környezetében fellelhető tárgyakhoz is. A női létezés színes tárgyözöne struktúrákba rendeződik és egyszerre jelenik meg a tárgyak profán aztán metaforikus jelentésével. Kerteket ábrázoló képein önmagáról veszi le a fátylat és a festői megformáltság mellett igazságkeresése, őszintesége adja művészetének legfőbb értékét.

Kőrösi András (Pixelszobrász)

Kőrösi András DOP, Magyarország legnézettebb TV-s és filmes produkcióiban betöltött vezetői operatőri munkája mellett foglalkozik képzőművészettel, azon belül is a pixelszobrászattal. A pixel, mint a legkisebb elektronikus képelem, amely már elég felkészült arra, hogy a művész rendelkezésére állva egy magasabb szintű kifejezésforma, egy képzőművészeti alkotás részévé váljon. A pixelszobrász az öntudatlan világegyetem leképezhető pixeljeiből formálja a tudatos világot úgy, hogy az alkotás során értelemmel és magyarázattal látja el azt. Úgy bánik a képelemekkel, mint egy szobrász az agyaggal...Képei ihletői a természet és az emberi kapcsolatok. 

Marek Zoltán

Marek Zoltán rohanó világunk pillanatainak álló képekben történő megörökítésének alakja. Fotói általában a letisztult képi világon alapszanak. Épületfotói is hasonló elvet követnek, képei karakteresek, lényegre törőek és olyan mozzanatokat örökítenek meg, amik mellett általában elhaladnánk, talán észre sem vennénk őket. A képei segítségével azonban lehetőségünk nyílik átélni ezeket a pillanatokat és az ő szemszögéből csodálni a világot.

Egyik legfontosabb célja a világ lelassítása. Sok esetben használ hosszú záridőt, így a monumentális elemek, épületek nagyon erősen jelennek meg, míg a képkockán lévő rohanó világ elmosottan szökik ki a fényképről. Ezzel is utalva arra, hogy bár a világ marad, mi csak átmeneti lakosai vagyunk a Földnek...

The ArtSommelier

A The ArtSommelier (Kosztyu Marianna és Bányai Zsuzsanna) művészeti menedzsment elkötelezett a kortárs művészek támogatása, tehetséggondozása és hosszútávú segítése mellett, pozitív társadalmi hatást elérve mindezzel. Pragmatikus, stratégiai megközelítésük nem fogja vissza a művészeket, sőt: kreatív tanácsaik tökéletes egyensúlyt teremtenek a művészi látásmód és az üzleti racionalitás között. Az általuk támogatott művészeket több területen segítik, úgy mint a kiállításszervezés, galériákban és aukciókon való szerepeltetés és értékesítés, vagy akár karrier- és életvezetési tanácsadás.

Ezen elkötelezettségük nyomán hívták életre a Teret A Művészeknek Alapítványt is. Az Alapítvány elsődleges célja alkotói tér biztosítása kortárs képzőművészek, fotóművészek, zenészek és egyéb művészek számára, továbbá a művészetük láthatóságának fokozása, bel-és külföldi kiállítások szervezése, művészeti vásárokon való részvételük támogatása, alkotásaik értékesítése, valamint a művészeti tevékenységükhöz szükséges tárgyi és egyéb feltételek biztosítása. Az alapítvány átfogó célja az alkotói tevékenység inspirálása a kreatív gondolatoktól egészen az alkotás megszületéséig, majd annak eljuttatása a publikumhoz.