+36 1 377 6737 Online időpont foglalás

Ezt teszi a testünkkel az úszás

Nyáron mindenki több időt tölt a vízben, ám a szervezetnek egész évben jót tesz, ha rendszeresen beiktatunk valamilyen vízi sportot, legyen az úszás, nyújtás a vízben vagy aqua aerobik! 5 érvünk van, amiért már holnap érdemes felvenni a kedvenc fürdőruhánkat, és az uszoda vagy a strand felé venni az irányt!

1. Az úszás elősegíti az idegsejtek regenerációját és hat a szerotoninműködésre is. Ennek köszönhetően a rendszeres tempózással hatékonyabban győzzük le az őszi rosszkedvet és az enyhe szorongásos tüneteket!

2. A vízben történő mozgás hatására – akár kímélő edzés esetén is – élénkebbé válik a vérkeringés az agyban. Utána hatékonyabban oldunk meg problémákat, és általánosságban javul a kognitív működés.

3. A páradús levegő a medencében megkönnyíti a légzést, így a rendszeres vízi aktivitás segíthet a légzéskapacitás növelésében és az asztma tüneteinek enyhítésében is. Az oxigénfelvétel változása mellett erősödik a szív – a vízi edzés kiváló erre a célra akár az idősebbek számára is. 

4. Viszlát, rossz koleszterin! Az úszás a kutatások szerint emeli a jótékony hatású, HDL koleszterin szintjét, melynek mindössze egy százalékos változása 3,5 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét.

5. Csupán egy félórányi mellúszás hetente három alkalommal segíthet elejét venni a cukorbetegség kialakulásának. A diabéteszeseknek is megéri vízben sportolni, esetükben ugyanis a mozgás hatására csökkenhet az inzulinigény.